Hannibalovi se podařilo všechny přesvědčit, že je to Will Graham, kdo bestiálně vraždil. Psychicky labilní Will se ocitl v kleci (doslova), Alana v Hannibalově náručí a Jack v jeho chlaďáku. Smyčka se začala nekompromisně stahovat, Will odhalil, co Chesapeakský rozparovač dělá s částmi těl svých obětí a zdá se, že také doktor Chilton moc dobře ví, kdo je ve skutečnosti doktor Hannibal Lecter.
První díly druhé řady nastolily zmatečný režim, Willova narušená psýcha deformující svět okolo neposouvala děj příliš dopředu. Objevil se nový vrah – umělec, kterého Hannibal mohl obdivovat a následně zlikvidovat. Willovi se podařilo přesvědčit Beverly Katz, aby se vydala do Hannibalova sídla, avšak naneštěstí byla přistižena, rozkrájena na plátky a teatrálně vystavena na obdiv. Will ve svém úsilí neustal, přesvědčil doktora Chiltona, aby mohl komunikovat s Abelem Gideonem, ten řekl více, než chtěl a Hannibal ho opět uklidil z cesty. Stejný osud potkal i soudce ve Willově procesu. K Willovi si našel cestu také další psychopatický vrah napodobující Willovy "údajné" zločiny, Will využil situace a dostal prostřednictvím svého obdivovatele Hannibala na lopatky (spíše na kříž). V poslední chvíli však zasáhla Alana a Jack a Hannibal vyvázl pouze s odřeninami. Stahující se smyčka donutila Hannibala odvrátit pozornost jiným směrem, naštěstí není jediným podivným psychiatrem, který pomáhá FBI a dokonale vyhovuje profilu Chesapeakského rozparovače. Kdo by jen tušil, že má doktor Chilton ve sklepě soukromý chirurgický sál a v něm rozkrájeného Abela Gideona. Chesapeakský rozparovač dostal konečně konkrétní podobu.
Obecně se v této řadě celkem upustilo od klišé kriminálních seriálů a vyšetřování „externích“ vražd. Ty jsou jen nezbytnou kulisou ve vypjatém psychologickém souboji geniálních mozků i zde, ale působí opravdu jako nenápadný doplněk. Ambivalentní vztah Hannibala a Filla prochází intenzivní proměnou, oba muži jsou sebou navzájem fascinováni. Po Willově propuštění z vězení se tento zvrhlý stav ustálil, Will opět pokračuje v terapii u Hannibala, nechá se jím hostit a přenechá mu i Alanu. Na druhou stranu začíná mít nad svým sokem (a nejbližším přítelem) převahu.
V této řadě se derou dopředu výstavní kousky znetvořených obětí Chesapeakského rozparovače. Mužské torzo omotané kolem stromu jako součást úchvatné instalace je morbidně krásné, temněji působí uškrcená žena všitá do těla mrtvého koně (výjimečně instalace jiného psychopata) nebo barevná paleta vzájemně sešitých lidských těl.
Druhá řada se blíží ke konci, těžko si představit scenáristikou kličku, která by tento úspěšný seriál protáhla ještě o další řadu, avšak dobře víme, že televizní scenáristé jsou v tomto ohledu nevyzpytatelní. Hannibal je bez výhrad jedním z nejsugestivnějších a nejmorbidnějších seriálů, které za posledních 10 let objevily na televizní obrazovce a notně tomu napomáhá také výkon brilantního Madse Mikkelsena v hlavní roli.
Michala Benešovská